“Felaket kurtarma” hizmetini kullanan kesintisiz çalıştı
IT ve bulut çözümleri şirketi vMind CEO’su Volkan Duman, gündemin deprem olduğu ülkemizde, vMind’ın sunduğu ‘felaket kurtarma’ çözümlerinin performansının yeniden ispatlandığını söyledi.
“Terzi misali çözümlerle” işletmelere uyarlanan uygulama yönetimine kadar her şeyin yönetildiği uçtan uca IT ve bulut çözümleri sunan vMind’ın CEO’su Duman, uluslararası jeopolitik riskler doğrultusunda veri merkezi ve internet kırılımı risklerine dikkat çektiğini belirterek, “Deprem olduğunda birkaç bölgede yapılan yedeklemeler sayesinde etkilenen bölge yerine başka bölgeden hizmetlere eksiksiz bir şekilde erişim sağlanabildi. Dolayısıyla işletmeler kaldıkları yerden erişim sağlayacak alt yapımızla birkaç yerde mevcut sistemlerimiz çok iyi çalışıyor” dedi.
Bulut hizmetleri sorunsuz mutfak gibi
vMind’in Bilişim 500 Araştırması’nda yer alan araştırmacı ‘Bulut’ kategorisinde 2024 itibariyle 6 kez üst üste yerel hizmet sağlayıcı bulut liderliği elde ettiğini söyleyen Duman, “Bulut hizmetleri, sorunsuz çalışan mutfağa benzer” dedi.
Volkan Duman, “Mutfakta hazırlanan yemeğin, lezzetiyle ve hijyen konusunda beğeni düzeyi biz işimizi yapmışız demektir. Yemekte sorun varsa hizmetler aksamış demektir. Bulut hizmetleri tam da budur” dedi.
‘2025’te de büyümeye devam edeceğiz’
KOBİ’den kurumsala kadar her müşteriye self-service portal üzerinden “kullandığın kadar öde” kolaylığı sağlayacaklarını vurgulayan Duman, 2024’te yüzde 40 büyüdüklerini, bu yılı ise yüzde 30-40 arasında büyümeyle hedeflediklerini ifade etti.
Volkan Duman, “İlk olarak, EMEA bölgesinde bir veri merkezi kurmak için fizibilite başlattık, hibrit bulut ve yönetilen hizmet taleplerini yerinde karşılayacak bir organizasyon modeliyle META’daki büyümemizi kanal ortaklıklarıyla birlikte büyütmek” diye konuştu.
Hayati ARIGAN Röportajı
[email protected]